Thursday, October 11, 2007

Kepulangan


Alhamdulilah...akhirnya aku berjaya juga sampai ker kuala terengganu.Setelah hampir 1 bulan lebih kat melaka dan hanya sempat 2 hari je berbuka dan berpuasa bersama famili kat sini.Perjalanan yang panjang,memboringkan dan memenatkan.Maklum laa bulan puasa mana ada masa nak minum or makan waktu drivekan.Kalu tidak batal la puasa.Semalam selepas asar aku bertolak dari sungai udang melaka dan sampai kat umah dalam pukul dua setelah aku drop semua penumpang-penumpang ke rumah masing-masing.Aku sempat berhenti sekejap sebelum masuk bandar muazam itu pun untuk berbuka puasa di tepi jalan.Menu berbuka ari tu coklat cadbury dengan air teh je.Kira ok laa.Aku malas nak stop kat kedai makan.Konon2nya nak save masa laa.Nak cepat sampai ker Ktrg.Break fasting dekat muazam..sekejap je Minggu ini minggu yang paling best dan tak best.Dua-dua perasaan ada.Yang tak bestnya ialah bulan yang penuh dengan keberkatan ini meninggalkan kita.Bulan yang penuh dengan rahmat,pengampunan dan memenuhi hajat yang hanya tingaal 1 hari lagi untuk meninggalkan kita.Oh ramadhan harap-harap dapat lagi untuk bertemu di tahun hadapan.Dan yang paling best....akhirnya aku dapat berbuka puasa dengan org-org yang penting.Terutamanya the choosen one.Walaupun majlis berbuka puasa tu penuh dengan spoil disebabkan makanan sampai lewat.Tapi makanan dan makan dengan the choosen one memang aku nanti-nantikan.Akhirnya saat itu sampai juga.Tapi kalu dapat hari-hari ok jugak kan.Poyo laa pulak aku ni.Itu pun bagi aku dah kira ok la.Betul tak.Hari tu aku tak makan banyak sebab kenyam.Walaupun aku puasa tapi aku rasa cepat kenyam pada hari tu.Pada hari tu juga aku dikerjakan tahap dewa dengan kerja-kerja pipe survey.Penat dan dahaga giler time tu.Mana taknya dah laa panas bahang mentari di campur pulak dengan panas equipment yang suhunya 300 deg c.Tapi semua tu berbaloi laa.Aku dapat rasa bertapa penatnya bekerja dalam plant pada bulan puasa.Kalu aku kerja sebagai general worker sah memang tak puasa laa.Mana tahan..panas ditambah dengan dahaga yang tahap dewa.Tapi aku berjaya juga puasa....dan berjaya melawan hawa nafsu.Hehhe...

No comments: