Tuesday, September 18, 2007

All the lost soul

All the lost soul.Mengapa dia jadi tajuk pada blog ari ni.All the lost soul adalah tajuk album James Blunt yang aku nanti-nanti.Walaupun dah apa mp3,tapi aku belum sempat lagi nak beli cd dia.All the lost soul.Semua jiwa yang hilang....mcm aku sekarang ni...jiwa yang sedang naik...up and down.Kadang-kadang aku berasa sangat yakin untuk maju kedepan...kadang2 tidak.Mengapa?Sering aku ajukan soalan itu pada diri aku.Seolah...aku gagal untuk dapat kan apa yang aku ingin kan.Seperti kata Ariyon dalam buku komik Kartini,"Kita tidak akan dapat apa yag kita nak"MENGAPA?Aku bertanya lagi.

MENGAPA kita tidak akan dapat apa yang kita nak.Sedangkan org lain dapat apa yang dia nak?Bukan apa aku cuma mahu life aku yang dulu.Life yang penuh dengan keceriaan dan gelak ketawa.Aku cuba untuk buat aku se happy yang mungkin.Kadang2 berjaya...kadang2 tidak.Masalah yang sebenarnya pun aku tak dapat nak kenal pasti lagi.Betullah seperti tajuk di atas...All the lost soul.Memang 100% ketepatan dengan aku.Adakah ko org dapat apa yang ko org nak?Satu soalan aku tujukan untuk mereka yang sedang membaca blog aku ni.TAPI bagi aku aku sering tidak dapat apa yang aku nak.Tapi aku besyukur jugak kadang2 benda yang kita nak tu bukan yang terbaik buat kita...atau kita tidak yang terbaik untuk benda itu.Tapi aku masih sabar menanti.Menanti dengan tiada harapan untuk dapatkan apa yang aku ingin kan.WASSALAM

No comments: