Friday, August 31, 2007

Merdeka....

Hari ini genap50 tahun negara kita merdeka.Merdeka dari sebarang bentuk penjajahan.Dengan sambutan yang hangat dan meriah sekali.Aku sekali lagi berfikir...merdeka kah aku?Adakah aku merdeka.Lama aku berfikir tentang pekara ni hari ni.Aku rasa aku tak sepenuhnya merdeka.Aku merdekan untuk dapat kerja yang bagus....Aku merdeka untuk dapatkan pendapatan yang bagus.Tapi aku tak merdeka untuk dapatkan apa yang aku mahu kan.Ini yang penting bagi aku...aku mau merdeka untuk dapatkan apa yang aku hajati.Tapi macam mana caranya?Satu lagi soalan yang membuatkan aku kembali berfikir.Sepanjang hari aku berfikir mcm mana untuk aku merdeka kan dalam perkara ini.Adakah aku perlu berani tampil kehadapan dan nyatakan apa yang aku mahukan?Dan adakan kenyataan aku ini akan membuatkan aku di campak jauh di sana?Aku berbelah bagi buat masa ni.Tidak tau mana satu jalan yang aku harus ikuti.Jika ikut kata hati mati.Kadang-kadang aku juga perlu ikut kata hati.Sebab aku yang rasa bukanya org lain.Betul tak?Aku akan buat keputusan sebelum tengah malam ni.Walaupun aku tak yakin dengan keputusan yang bakal aku buat nanti.Tapi aku harap doa kawan-kawan meniringi aku.Aku mahu segala urusan aku berjalan dengan lancar.Itu saja......Gudbye my lover.......(sory takder gambar)

No comments: