Friday, August 3, 2007

Hidup Ini Indah......Seindah.....nya

Tora datang lagi.Ari ni aku penuh dengan idea yang mencuah cuah...walaupun umah sewa aku tiada air sebab kena potong.Bukan tak bayar bil.Tapi kerana di tuduh curi air.Masalahnya aku baru sebulan duduk kat umah tu dah kena tuduh mcm2.Hahah....Selingan sahaja tu.Semalam aku lewar skit balik dari opis.Maklum laaa ada inspection dalam pukul 5.Nak kena inspection tangki.T-71202 dan t-71205.Apa ada dalam tu....Crude.Minyak mentah.Minyak yang di org korek dr dasar laut tu..dia letak dalam tank tu sebelum dia proces...jadi minyak isi dalam keta.Seperti dalam posting sebelum ni laaa...ni kawasan berisiko.Kawasan yang ada gas H2S.Hydrogen Sulfat.Memang letih laaa pasal nak kena panjat atas root tank.Bumbung dia laaa...
Gambar sebelum aktiviti inspection di lakukan.Berenti sekejap setelah penat naik tangga.Memang letih laaa.Aku pergi buat 3 org.Aku,Hasrul a.k.a orang kayo dan Hazmin a.k.a JCJ.Nati aku postingkan gambar dia org.Bila duduk atas tank best laaa luas permandangan dpt lihat.Ada kapal kat laut dan dapt tgk keadaan plant.Kawasan ni memang ketat laaa dia punya safety.Maklum laaa kawasan gas toksik.Aku pun tak tau laaa nak tulis apa lagi.Aku just tunjuk gambar dah ler.


Tu dia org kayo.Memang kayo.Kapal di laut gudang di darat seme hok dia.Dia ni kalu zaman dulu sama level laaa dengan Ismet Ulam Raja.Seme negeri ada harta.Hahaha.Masuk je sini kena pakai respirator.Alat pernafasan.Yang gantung kat tengkak tu laaa.Memang kena pakal.Kalu tak bahye laaa.Mana tau kot2 terhidu bau2 yang kurang menyenangkan.Tu cara2 untuk memakainya.Haha.Macam angkasawan laaa.Mujur tak duduk kat bulan jee.

Tu gambar aku dengan JCJ kat atas root tank.Dia ni otai semelaya.Melaka ni dia pegang laaa.....Ok laaa aku nak siap-siap nak balik ktrg malam ini.Hooorey.......
Minggu depan ada task baru.Air volume tank inspection.Nanti aku tunjukan apa dia benda tu.Ok laaa....Goodbye Alice In Wonderland.

No comments: