Monday, August 13, 2007

Akhir Rasa ini



Wow....cukup kuat...kali ini......
Seperti yang aku janji....dalam posting yang lepas.....aku nak citerkan pasal air volume tank?Apa bendanya....makhluk yg macm mana nie....Air volume tank ni...kalu orang kat sini akan panggil anak toyol?sebabnya?Kecik-kecik mcm toyol..Ada size abang,kakak dan adik.apay yang ada didalamnya adalah udara.Bekalan udara untuk disalurkan untuk ke proses-proses tertentu.
Ini dia air volume tank.Kalu sekali tgk..mcm karekter dalam star wars.R2D2.Betul tak.Aku rasa...dia ni memang adik beradik laaa.Cuma yang ni tak popular sebab tak jadi pelakon...mcm R2D2.Air volume tank ni tak laa sukar mana nak inspect.Senang je...cuma dia ni banyak dan ada di merata tempat.Berselindung.Duduk di bawah equipment yang besar-besar.Biasanya kita akan inspecti dia puya shell,head dish and bottom dish.Dia punya attachment seperti gauge,dan connection lain.Aku di beri masa 3 hari untuk cari dan inspect menda ni.Semua yang aku buat dlm 28 biji.Tapi mujur...sempat juga aku buatkan.Benda ni nak di periksa semula oleh DOSH untuk di renew dia punya CF.

No comments: