Sunday, January 21, 2007

Turnaround 2007






Sekarang ni tempoh masa TA07.Masa ni kerja memang pack.24 jam seminggu 2 shift.Pada masa ni operation tak jalan.Hanya sesetengah tempat je yang jalan.Sekarang ni pekerja pada waktu siang 1500 org.Malam pula 500 orang.Pada masa ni semua equipment akan dicuci dan inspection akan dibuat untuk tengok keadaan di dalamnya.Bermacam2 rupa laa.Memang kotor giler laaa.Selepas je equipment dibuka dia akan dibuat pre-inspection untuk memastikan tidak ada barang-barang pelik didalamnya.Selepas buat pre process cleaning akan dibuat.Selepas cleaning final inspection pula.Kalu lepas DOSH pulak akan inspect.Aku 2 hari lepas kat pukul dua pagi baru balik.Aku pergi buat boroscope.Boroscope ni alat kecil untuk kita ambik gambar internal pipe.Boroscope

dinbuat untuk kita tgk keadaan dalam pipe.Kalu ada org kenek pok li boleh sewa.Suruh dia gi ambik gambor.hahah.




Ni gambar tubesheet.Dalam pipe kecik tu laaa boroscope akan dimasukan.Biasanya random 5-6 lubang akan di masukkan untuk buat inspection.










<---Gambar keadaan dalam tiup.Rasa-rasa orang kenek pokli boleh masuk dop??

4 comments:

Anonymous said...

..aku cuma tertanya-tanya, sekiranya kau pakai cermin mata keselamatan tu, cermin mata asal kau kena pakai juga kan. tapi dlm gambar tu tak nampak pun cermin mata asal..
aku nampak bagus dah kau sekarang.

Anonymous said...

ada masalah lah bila nak hantar comment. hari tu macam tak jadi, ale-ale ada pulak comment aku dlm blog kau nie. seperkara lagi, aku tgk kau semakin smart bila berpakaian macam tu. maaf lah aku tak pandai nak comment apa-apa pasal skop bidang kerja kau nie..

Perry said...

kena pakai 2-2 laa.kalu tak mana nak nampak.Tapi safety glass atas area laa.mcm dalam gambar tu itu area free.tak pakai pin takper.Tapi kalu process area wajib laa pakai

Anonymous said...

Nice post and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Gratefulness you as your information.