Sunday, January 21, 2007

Skop Kerja


Kat sini aku di letakkan dalam inspection punya.Aku punya skop maintenance structure.Aku baut spring hanger a.k.a pipe hanger.Pipe hanger ni berfungsi untuk support pipe line dan equipment.Biasanya pipe line yang tergantung akan menggunakan menda alah ni.Aku kena catat condition pipe ni.Ambik reading iaitu travel limit dan load spring.Ada dekat 500 unit laaa.Kat unit aku baru buat saja ada dalam 67 unit.20 unit aku tak dapat buat sebab terlalu tinggi atau susah nak capai.Ada spring ni yang dah berkarat dan ada juga yg jem kleng.Aku kena ambik gambar untuk digunakan sebagai eviden untuk reporting.Kamera sebenarnya 100% barangan larangan.Oleh kerana kerja...kira tolak ansur laaa. Gambar tu adalah contoh menda alh ni.Dia ada bayak jenis.Yang ni namanya constant pipe hanger.

No comments: